به گزارش خبرگزاری برنا؛ علیاصغر اصغری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در ماه گذشته ۴۱۱ مورد گزارش و شکایت مردمی درباره خرید و فروش کالاها و خدمات از سوی واحدهای صنفی و خدماتی اعلام شد اظهار داشت: با حضور پررنگ بازرسان در سطح بازار، تشدید طرحهای نظارتی و برگزاری کشیکهای متفرقه اجرای گشتهای مشترک با سایر دستگاههای مرتبط از وقوع تخلفهای احتمالی در بازار جلوگیری خواهیم کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه بیشترین تخلفها و پروندههای تشکیل شده مربوط به شهرستان گرگان است، تصریح کرد: ۳۲۶ واحد صنفی و خدماتی متخلف در استان شناسایی شد و بیش از پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جریمه برای متخلفین پیش‎بینی شده است و برای صدور رای نهایی به تعزیرات ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۳۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی استان انجام شد که ۱۶۵ واحد نیز از سوی بازرسان اصناف و ۱۶۱ واحد متخلف از سوی بازرسان سازمان صمت و شناسایی و در نهایت برای آنها پرونده تشکیل شد.

معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان گفت: طرح نظارتی ویژه بازرسی از دفاتر خدمات پیشخوان دولت در شهرهای استان از ۲۵ خرداد اغاز و تا ۲۵ تیر ماه ادامه دارد.

اصغری با بیان اینکه اخذ هرگونه مبلغ مازاد بر نرخ مصوب در دفاتر پیش خوان تخلف محسوب میشود، تاکید کرد: در نرخهای محاسباتی مصوب کلیه موارد مرتبط با هر تعرفه از قبیل ارسال پیام کوتاه، استعلام کدپستی، کارت pvc، حق فنی، و ثبت احوال،سهم دفاتر و مالیات بر ارزش افزوده، پست خزانه و غیره اعلام شده است.